tisdag 22 juli 2008

Ännu en händelserik helg på jobbet.

Ja herregud som sagt jag jobbade ju i helgen och det gick ju bra. Men i lördags va det en aldelles speciell dag. Jag skulle ha med mig ett litet paket till blivande familjen Halt. Jag kom på att jag skulle lägga ner diverse grejer i en påse så det va lika bra att gå till kassan o hämta det på en gång, innan jag började jobba. Jag har så mycket i händerna att jag inte får ner bilnykeln i väskan. Så jag lägger min macka på kassa bandet och bilnyckeln på mynt tornet. Jag stoppar ner paketen i påsen betalar o går upp och byter om.
Jobbar hela dagen snälla Anna kommer och hämtar paketpåsen och jag jobbar till stängning. Vi låser butiken och jag börjar leta bilnyckel i väskan ???? ingen nyckel. Stressad o nervös fattar jag ingenting in igen larma av o hej o hå hittar ingen nyckel. grrrr BORTA BORTA. Kom på att den måste ju åkt ner i paket påsen. Snälla Erika på jobbet skjutsar mig till väsby kungsgård och jag smyger in o ser Anna. (tack gode gud) Hon kollar i påsen INGEN NYCKEL. Hel...e Erika skjutsar mig till salbohed för att hämta reserven, för det finns väl en reserv?? Ringer Jörgen o ja det finns en reserv phuu. Åker in till stan o hämtar bilen.. Dagen efter hittar jag nyckeln bland upphittade värdesaker på jobbet för jag hade ju lagt den på mynttornet... :) :)

Kramizar från en stressad småbarns hemma fru

3 kommentarer:

Lilla livet i Ingeborg sa...

Hihi! Låter som det skulle kunna vara jag!
Föresten, när och till vem ska vi betala kryssningen? Jag har eventuellt en tjej som vill följa med.

Rosie sa...

Om du o din kompis, Johanna, Erika, Kina Jag, Helena och Eva lisa betalar till mig. 415kr senast 25 augusti

Anonym sa...

Skönt att höra att det är fler som är virriga ; ) Jag hör av mig angående betalning. Kram Eva-LIsa