måndag 18 augusti 2008

Utmaningen

Jag har blivit utmanad av Jill.
Vilken bok läste du senast? Anna jansson silverkronan
Vilken/vilka böcker läser du just nu? Anna jansson , Drömmar ur snö.
Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla? Ingen aning faktiskt har hur mycket böcker som helst.
När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.? nja ibland.
Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Om jag får en bra känsla när jag läst på baksidan.
När blir en bok för lång?När den är tråkig eller dåligt skriven.
Läser du lika gärna på engelska som på svenska?Ja det gör jag.
.Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig/vilken bok lämnade du senast? Ja det gör jag senast Södermalmsmorden.
Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du oftast? Kriminalromaner, utan tvekan...
Rekommendera 5 författare: Anna Jansson, Liza marklund, Sidney Sheldon, Inger frimansson och lite otippat Dean R kontz...
Kram

Inga kommentarer: