torsdag 1 maj 2008

Valborg







Hej hopp den här veckan som har gått har vi som vanligt haft häcken full. Jag jobbade i helgen o det gick bra. Det är så perfekt att kunna jobba o vara hemma med barnen. Jag kommer sakna våra spontana resor till skogen.



Jag trodde jag hade tappat bort min nya kamera.I söndagskväll började letandet o deperissonen va nära. Jag städade hela huset i måndags, o va på ett förfärligt humör. Stackars mina barn dem hade önskat att dem fick gå på dagis. Som om det va deras fel. Hmm Dålig morsa? Nej tror nog alla har sina dagar.



Av någon konstig anledning så lyfte jag på mitt sängbord kl 23 på kvällen när jag skulle gå och sova, arg o ledsen på mig själv. DÄR LÅG KAMERAN? Skönt med tanke på priset....






På tisdagen tänkte vi åka till öppnis men kom på andra tankar o stannade hemma o röjde på gården hela dagen. Nu ska det bara planteras blommor i mina o inköpta krukor.






Valborg fick börjas på åkra hallen för akut inköp av blöjor. Fan vad skönt det ska bli utan blöjbarn. Sedan när vi skulle åka hem så tyckte Kevin att vi skulle åka till Vilgot så det blev en snabbis till Krokusgatan. Men INGEN Vilgot bara en trevlig 1 åring och en trevlig mamma.



Sedan bar det hem till farmor på middag o tillhörande dricka mums. Det skulle ni sett ni som tror att jag är gravid :)



Byns jätte brasa skulle tändas kl 20,00 men på grund av vind så blev det uppskjutet till kl 21,15. Då tändes brasan, den som inte skulle blivit tänd om man va efterklok. Det blåste så att det flög stora glödbitar överallt. Så nu var det bara fram med varenda brandsläckare för att inte grannens stora grannhäck skulle brinna upp. Jag åkte hem säkrast med två små barn.






Nu är det snart fredag o SYRRAN kommer upp. Vi längtar.






Kram o bye bye

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så trevligt med oväntat besök! Ni är alltid välkomna. Hälsa syrran så gott. Kram Eva-Lisa