fredag 30 januari 2009

ARRRGGGGGG


Nu är jag så besviken jag vet inte på vad egentligen. Kanske på inskränkta föräldrar som lär sina barn att det finns tjej färger o killfärger. Kevin fyller ju år idag o igår hittade jag en jätte cool mörkblå tröja med massa robotar på skit cool ganska killig tycker jag om det nu va viktigt. Perfekt så han fick den imorse o blev jätte glad tyckte den va jätte fin o ville självklart ha den på sig. När vi kommer till dagis då är det några barn där som skriker KEVIN HAR TJEJFÄRG. Robotarna är mörk cerisa. Gissa om min lilla kille blev ledsen han tyckte ju att den va så fin. Jag såg hur luften gick ur honom o gissa om hans dag blev förstörd. Han blev jätte ledsen nu när jag gick. Hoppas verkligen att fröknarna tar tag i det där.
Nea sa imorse så här till Kevin: Varför har inte du klänning hevin när du fyller år?
Hon tycker ju att det är så fint o fin ska man vara när man fyller år. Jag skulle ha satt på ungen klänning men han är inte så modig o mentalt stark att han skulle tycka att det va lika kul som mamman bara för att jävlas.

Rosa är en färg precis som svart för alla......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till Kevin!! Det är klart att han ska ha på sig sin fina tröja, lilla gubben. Den var ju jättefin. Ja, det är knepigt det där med "pojkigt" och "flickigt", något att forska i kanske...?
Vi kanske kan komma och fira någon dag nästa vecka? Är du ledig någon dag? Hör av er om ni har tid. Annars så ses vi framöver. Kram Eva-Lisa

Lilla livet i Ingeborg sa...

Så tråkigt att det ska vara så. Visst, jag skulle aldrig sätta på mina pojkar en rosa tröja med blommor och hjärtan (det hade jag inte gjort om jag haft flickor heller då jag avskyr sånt "pjoller") men just det här att vi är så styrda över vad som är flickigt och pojkigt, och att man som föräldrar låter sina barn tycka att flickor ska vara något puttenuttigt och fjantigt. Usch vad jag kan bli arg på sånt! Den tröjan som Kevin har är ju fin både till pojkar och till flickor.

Lilla livet i Ingeborg sa...

Och så GRATTIS till Kevin förstås!:)

Anonym sa...

Fy vad tråkigt, stackars Kevin. Jag tycker iallafall att den där tröjan passar lika bra till både tjej och kille.
Stort grattis till 4-åringen :)
Kram!