måndag 24 mars 2008

Cancern vann :(




Min morbror har vart sjuk i cancer i hals o matsrupe ganska länge i förra veckan hittades mer tumörer nedanför käken. Jag o mamma var där i tisdags då pratade vi o skrattade. En mycket sjuk man som vägde 39 kg.

Vi vaknade på påskafton och åkte till Svärisen o käkade påsk lunch med tillhörande snaps och vin till maten. Jätte gott!
Efter ett par timmar ringde mamma då hade dem ringt från sjukhuset o berättade att det hade skett stora förändringar på min morbror.
Deras råd va att skynda oss dit så fort vi kan. Då va kl 18,00 jag kastade mig på datorn för att kolla tåg, KLANTSKALLEN HADE JU DRUKIT VIN. Det gick ett tåg till stockholm kl 19 så nu gick det undan. Vi blev hämtade i upplands väsby o åkte bil till Löwenströmska. Vi kom upp på avdelningen halv 9. Vi berättade för Kent att vi hade pratat med min mormor o morfar att dem visste att det va dax. Dem hade tagit det bra, så nu kan du släppa taget o bege dig till en tillvaro utan smärta. Det va precis det han vill höra o slappnade då av o gick bort kvart i 10. Vi va där hela tiden o höll hans hand, det blev lungt, vackert o odramatiskt. Vi släckte lampan o tände ljus. Tack Kent för att du berikat mitt liv med fina upplevelser.

5 kommentarer:

Anna sa...

Hej! Vet inte vad jag ska skriva om din morbror....det låter hemskt men ändå inte...måste ha varit en befrielse för honom ändå. Hoppas att ni tar er igenom detta....kram

Lilla livet i Ingeborg sa...

Hej! Vad ledsamt att läsa. Som du skriver har han fått somna in till en plats utan smärta.
Många kramar till dig och din familj!

Anonym sa...

Ja, vad säger man... Måste vara skönt för honom och alla anhöriga samtidigt som det är ledsamt... Många kramar!

Anonym sa...

Vad ledsen jag blir för er skull som har har förlorat en familjemedlem. Hoppas ni finner tröst i att han slipper ha ont nu. Minns alla fina stunder....

Kram

Anonym sa...

Lilla gumman, vad tråkigt. Vad skönt att ni hann dit och att han inte var ensam....

Det gör mindre ont med tiden och bara de fina minnena stannar kvar.

kram Karin