söndag 2 mars 2008

Mars redan


Det är så skönt att det bara blir ljusare för varje dag. Jag älskar våren det är så härlig tid, att få känna värmen komma. Den här första solen som man längtat så mycket efter, blommorna som dyker upp här o där. Allt blir grönare.


PANNJÄVELN HAR GÅTT SÖNDER O DET ÄR SKIT KALLT INNE........

Jag hatar det här huset jag vill FLYTTA är det ingen som fattar det, snart bränner jag ner skiten o hoppas på det bästa. NEEEEJJJJJ JAG ÄR INTE HYSTERISK, Jo det är jag kanske, fan o det hjälper inte, men det känns bättre.


Jag har jobbat i helgen o det känns som jag inte vart hemma på flera dagar.


Jag har iallafall matsedeln klar för nästa vecka det är kul o ska bli gott.

Här kommer den:


Måndag Flygande jacob med jasminris

Tisdag: Lunchkorv med potatis o senapsås

Onsdag: Kokt fisk med äggsås

Torsdag: Potatis o purjolöksoppa och focchacia med fluffig efterrätt

Fredag: Lövbiffpanna med ugnsgrillade grönsaker

Lördag: Lax med pressad potatis o avokadoröra

Söndag: Viltfärspanna med gelé



Nu blev jag ju hungrig.


Nu ska jag kolla ut ett datum för nästa Akropolisträff.


Kram o ha det varmt o gott i stugorna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig med dina matsedlar.Jag tänkte faktiskt på det i dag att det är dags att träffas igen.Kram

Anna sa...

Men gud vilka avancerade maträtter! Är det nåt fel på snabbmakararoner och mamma scan eller? :) I morgon börja mitt nya liv som lyxhustru....M tar över ansvaret här hemma. SKÖNT! Kan man äta på akropolis om man dietar? Jag får väl titta på annars...:)

Lilla livet i Ingeborg sa...

Den träffen ser jag verkligen fram emot:-) Kanske kan dricka lite vin då hehe!

Anonym sa...

Jag är med på vinet! ;)

Rosie sa...

Jag vill oxå ha vin, Pappa kanske kan köra mig. Det är inga avancerade rätter anna Det bara låter så. Jätte kul att tvilling Anna har hittat till bloggen oxå.
Kram

Anna sa...

Åh, tack Rosie. Nu kände jag mig välkommen. Jag hoppas ni som vill ha tre barn vågar det efter att ha läst min blogg....hehe...

Du är verkligen duktig Rosie med din veckomatsedel. Här kör vi en light-variant som går ut på att vi handlar allt för hela veckan på helgen. Sen får man äta det som finns hemma. Mycket makaroner och korv blir det dock...måste skärpa mig. Kram Anna

Lilla livet i Ingeborg sa...

Hur går det med "nya" huset egentligen? Förstår att du blir frustrerad!
Såg messet nu, härligt att återigen få komma iväg en kväll. Kanske ska äta något annat än Pikilia för en gångs skull?